Platitor de TVA sau Neplatitor
2 aprilie 2018
Despre StartUP Nation
6 aprilie 2018

Ce trebuie sa stii atunci cand iti infiintezi o firma

Doresti sa infiintezi o firma, dar nu stii de unde sa incepi? Sau de ce documente ai nevoie in acest proces? Vei afla toate aceste detalii in articolul de mai jos, dar si ca este un proces destul de complicat.

 

  • Unde mergi?

 

Primul loc in care trebuie sa ajungi este sediul oficiului Registrului Comertului de pe lângă Tribunalul în raza căruia solicitantul îşi stabileşte sediul profesional (ORCT) pentru depunerea cererii de verificare disponibilitate şi/sau rezervare firmă. Sunt necesare 3 denumiri originale, pe care le pui in ordinea preferintelor. Apoi, pentru depunerea capitalului social pentru infiintarea unei SRL, trebuie sa ajungi la o banca, oricare de pe teritoriul Romaniei. Acest capital se depune intr-un cont nou, deschis in numele firmei. Ultimul loc ca va fi Administratia financiara, unde o sa depui o cerere pentru eliberarea certificatului de inregistrare in scopuri TVA.

  • Ce documente sunt necesare?

Primul document este cererea de înregistrare, pe care o depui la ORCT si care, la randul ei, trebuie să fie însotiţită de o serie de documente, printre care:

  • actul constitutiv al societăţii;
  • dovada efectuării vărsămintelor în condiţiile actului constitutiv;
  • dovada sediului declarat şi a disponibilităţii firmei;
  • în cazul aporturilor în natură subscrise şi vărsate la constituire, actele privind proprietatea, iar în cazul în care printre ele figurează şi imobile, certificatul constatator al sarcinilor de care sunt grevate;
  • actele constatatoare ale operaţiunilor încheiate în contul societăţii şi aprobate de asociaţi;
  • declaraţia pe propria răspundere a fondatorilor, a primilor administratori şi, după caz, a primilor directori, respectiv a primilor membri ai directoratului şi ai consiliului de supraveghere şi, dacă este cazul, a primilor cenzori, că îndeplinesc condiţiile prevăzute de lege;
  • alte acte sau avize prevăzute de legi speciale în vederea constituirii.

În plus, in dosarul de înregistrare trebuie să se mai regasească:

  • declaraţia referitoare la înregistrarea fiscală;
  • declaraţia-tip pe propria răspundere semnată de asociaţi sau de administratori din care să rezulte, după caz, că:
    • persoana juridică nu desfăşoară la sediul social, la sediile secundare sau în afara acestora, activităţile declarate, o perioadă de maximum trei ani;
    • persoana juridică îndeplineşte condiţiile de funcţionare prevăzute de legislaţia specifică în domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii pentru activităţile precizate în declaraţia-tip;

 

Pentru depunerea capitalului social, la banca, este nevoie de:

  • actul constitutiv;
  • dovada rezervării denumirii;
  • buletinul sau cartea de identitate;
  • buletinul sau cartea de identitate a delegatului si împuternicire pentru acesta, dacă este cazul.

 

  • Ce platesti si cat platesti?
  • Rezervarea de nume pentru societate este gratuita de la 1 februarie 2017..
  • Capitalul social pentru înfiinţarea unei SRL este de cel puţin 200 lei.
  • Taxele pentru înmatricularea firmei sunt in valoare, potrivit ONRC, de aproximativ 130 lei
  • Consultanta pentru intocmirea actelor, intre 350 si 500 lei

Astfel, procesul de infiintare a unei firme este unul foarte complicat, durata sa fiind estimata intre 7 si 10 zile si avand drept cost intre 350 si 800 de lei, daca apelezi la un consultant. Acest lucuru este indispensabil, avand in vedere formularistica si birocratia pe care o vei intalni. In plus, exista si varianta in care poti intocmi gresit documentele necesare sau pot fi lipsa unele dintre ele si, atunci, procesul se va prelungi. De aceea, cel mai bine este sa apelezi la un specialist.