Start-up Nation Romania – noutati
10 mai 2018

Cum sa obtin finantare Start-up Nation Romania

Programul Romania Start-up Nation este un prim-pas pentru antreprenorii incepatori care isi doresc o afacere. Dar atunci cand doresti sa te implici intr-un program si, mai ales, cand decizi sa iti deschizi o afacere, ai mici indoieli si ezitari, pentru ca nu stii de unde sa incepi si cum se desfasoara totul. Noi am scris acest articol ca sa iti inlaturam din dubii si ca sa stii cum sa actionezi.

Poti obtine finantare daca:

– Detii sau infiintezi un SRL sau SRL-D

– Acestea sunt infiintate dupa data de 30.01.2017, data a intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta 10

– Nu ai datorii la bugetul general consolidat şi la bugetele locale, atat pentru sediul social cat si pentru toate punctele de lucru

– Codul CAEN pentru care soliciti finantare este eligibil in cadrul Programului si autorizat a fi desfasurat la momentul decontului. Codul CAEN trebuie sa fie din urmatoarele domenii: programare IT, productie, industrii creative, servicii, comert si alte activitati;

– Creezi minimum 1 loc  de  munca si il mentine pe o perioada de cel putin 2 ani dupa implementarea proiectului.

 

Prima etapa este reprezentata de informatiile de baza pe care le vei prezenta consultantului:

  1. Ai firma? Daca da, cand a fost infiintata?
  2. Daca ai detinut o firma sau ai facut parte ca asociat dintr-una, atunci nu iti poti infiinta o firma noua pe acelasi/aceleasi cod/coduri CAEN.
  3. Ce cod CAEN doresti? Ce activitate vrei sa intreprinzi? (acestea sunt foarte importante, deoarece trebuie stabilita eligibilitatea noului proiect).
  4. O lista cu bunurile pe care vei sa le achizitionezi si costurile acestora (estimativ). Si acest aspect este unul doarte important, pentru ca iti poti da seama ca finantarea nu este chiar o solutie pentru deschiderea afacerii tale.

In cadrul celei de-a doua etape, vei intocmi o lista cu ceea ce doresti sa achizitionezi, lista pe care o vei da consultantului, alaturi de informatiile de baza. Lista trebuie corect alcatuita este un ajutor atat pentru consultant, deoarece iti va calcula punctajul pe care il poti obtine, cat si pentru tine, pentru ca astfel iti vei da seama daca va fi un proiect sustenabil.

  • Costuri reale
  • Locul din care doresti sa achizitionezi
  • Timpul estimativ in care vor ajunge la tine

Trebuie sa stii ca lista nu mai poate suporta modificari dupa ce o depui la inscrierea proiectului.

Apoi, in a treia etapa, vei semna contractul cu firma de consultanta, dupa ce consultantul a evaluat lista si a constatat ca proiectul este eligibil.

Planul de afaceri constituie a patra etapa, de aceea este bine sa ai toate informatiile de baza clare si detaliate. Trebuie sa iti focalizezi atentia si pe viitori angajati, pe numarul lor. Trebuie sa te gandesti la numarul potrivit al angajatilor, si nu la punctajul pe care il vei obtine daca vei avea cat mai multi oameni, pentru ca afacerea va avea de suferit ulterior.

Dupa ce alcatuiesti planul de afaceri, in cadrul etapei a cincea, consultantul tau va inscrie planul online. Apoi, va trebui sa astepti raspunsul oficiilor de IMM-uri. Daca vei obtine aprobarea, pe perioada de 7-10 zile, vei merge sa semnezi contractul de finantare cu statul. Consultantul tau te va sfatui ce trebuie sa faci, ce acte mai trebuie sa duci etc. Cheltuielile de pe lista si angajarile se fac dupa semnarea contractului cu statul, nu inainte, altfel nu vor fi considerate ca parte a proiectului!

Ultima etapa este reprezentata de implementare. In acest proces, incepi sa achizitionezi, deci sa cheltuiesti. Vei obtine banii doar pe baza unor cereri de plata, deci trebuie sa intocmesti un dosar cu cereri de oferta (minimum 3), oferte (minimum 3) si facturile fiscale a bunurilor. Depui acest dosar si vei primi banii in contul pe care il deschizi la Trezorerie, in maximum 30 de zile. Consultantul te va ajuta permanent, pe tot parcursul intregului proces si te va sfatui in privinta oricarei actiuni pe care vei dori sa o intreprinzi.

Nu uita ca vei fi abia la inceputul calatoriei! Concentreaza-te pe toate detaliile afacerii si nu lasa sa iti scape nimic!

 

Cum te putem ajuta noi?

Serviciile noastre de consultanta:

  • Analiza eligibilitate proiect (gratuit)
  • Intocmire cerere de finantare si plan de afaceri
  • Asistenta inscriere on-line proiect
  • Consultanta implementare proiect (cereri de plata) si rapoarte de progres anuale (implementare si monitorizare)

Serviciile noastre de contabilitate:

  • Infiintare firma
  • Consultanta fiscala
  • Contabilitate
  • Consultanta juridica

Serviciile noastre de web design si promovare:

  • Realizare site web de prezentare
  • Branding
  • Promovare online